viernes, 25 de febrero de 2011

Georges Bizet - Juego de niños op. 22 (Pequeña suite). Galop: Le bal

No 2º Ciclo traballamos cunha audición que lle encantou a todos, alégrome moito. A audición en cuestión é Juego de niños op. 22 (Pequeña suite). Galop: Le bal, de Georges Bizet. Esta música é ideal para traballar a intensidade. Todos os alumnos gozaron interpretando corporalmente as distintas intensidades que se reflicten na obra. Ao finalizar cada neno/a dá a súa opinión sobre a audición e a actividade, así podemos facernos unha idea do traballo que estamos a facer, se funciona ou non é por que. Nesta ocasión todos coincidiron máis ou menos no carácter ledo da música e dos xestos que asociamos a cada intensidade. 

Aquí vos deixo un vídeo con esta peza interpretada ao piano, aínda que nós a traballamos coa orquesta, esta versión está moi ben, xa veredes...



O compositor Georges Bizet


Reseña biográfica de Bizet 
(Francia, 1838-1875)
Compositor francés membro dunha familia de músicos, coñecido sobre todo polas súas óperas. O seu verdadeiro nome é Alexandre Cesar Leopold Bizet. Naceu en Bougival, cerca de París e estudou no conservatorio da capital francesa. Tamén estudou piano con Antoine Marmontel. En 1857 obtivo o premio de Roma. Entre as súas óperas atópanse Los pescadores de perlas (1863), La jolie fille de Perth (1867) e Djamileh (1872).
 
Carmen (1875) é considerada a súa obra máis importante. A pesar de que o éxito non foi inmediato e o músico sufriu moitísimo pola mala acollida do público, co paso do tempo converteuse nunha das óperas máis famosas e coñecidas. 

Unha aperta,
O.

jueves, 24 de febrero de 2011

"A janelinha fecha"

Hoxe quedei gratamente sorprendida cos alumnos de Infantil 4 e 5 anos. Tiña preparada unha nova canción que cando a escoitei me fascinou para ensinala en Infantil. Pensaba que non ía gustar moito, porque é tranquila e non ten unha música estridente. Pensamos ás veces que as audicións para estas idades teñen que ter ritmos acelerados e unha instrumentación moi variada para chamar a súa atención, pero non ten que ser así. "A janelinha fecha" é unha canción calmada que consegue atraer a atención dos cativos destas idades, fácil de aprender e cantar cunha instrumentación rica e de calidade.

Quixera deixar o audio no blog, pero non o atopo na rede, así que deixamos a reseña e vos animamos a que merquedes este fantástico libro-disco para as vosas Bibiliotecas.

Reseña do libro-disco:
Recopilación de Magdaleine Lerasle
Ilustracións de Auréli Fronty
Música de Paul Mindy
Editorial Kókinos, 2005











O Cancionero infantil del papagayo (Brasil y Portugal en 30 canciones infantiles) pertence a unha serie de libros ilustrados, de gran tamaño, que recopilan cancións populares infantiles e inclúen un disco coa grabación de todas elas. Outros títulos son A la sombra del olivo (El Magreb en 29 canciones infantiles), Canciones infantiles y nanas del baobab (El África negra en 30 canciones infantiles) e Cancioncillas del jardín del Edén (28 canciones judías). Os orixinais son da Editorial Didier e a versión española, da Editorial Kókinos (con traducción e adaptación de Miguel Ángel Mendo).

Unha aperta,

O.



«En termos artísticos, Kraus é mellor que Domingo»

La Voz de Galicia
Data de hoxe: Xoves 24 de febreiro de 2011

Lecer &Cultura

Arturo Reverter, crítico musical 

«En termos artísticos, Kraus é mellor que Domingo»

O autor compostelán presenta hoxe o seu libro sobre o gran tenor español
Autor: César Wonenburger
Localidade: A Coruña
Data 24/2/2011

Arturo Reverter (Santiago de Compostela, 1941), unha das voces máis respectadas da crítica musical española pola súa independencia, coñecemento e rigor, presenta hoxe na Coruña (Librería Arenas, 20.30 horas) a súa última obra, un libro dedicado ao tenor dos seus amores. O responsable do programa Ars canendi, de RNE, ofrece en Alfredo Kraus, unha concepción do canto (Alianza Editorial) unha reveladora análise sobre a carreira e os medios do cantante que mantivo coa cidade herculina unha estreita relación artística desde o seu debut, en 1956, con Dona Francisquita na praza de María Pita.

-Define vostede a Kraus como un francotirador, un rupturista, un valente... ¿Que é o que desexaba cambiar na ópera?
 
-Era un rupturista, que soubo sintetizar no seu estilo as regras áureas do bel canto clásico coas modernas técnicas de emisión e expresión. O que desexaba é ditar unhas normas de estudo, de seriedade, de profesionalidade, de rigor.

-Vostede parece telo claro, entre Kraus e Domingo o tenor español máis importante da segunda metade do século XX foi o primeiro, ¿non?
 
-Depende do que se considere importante. Se nos atemos a valor mediático, repertorio, multiplicidad de funcións, cuestións extramusicales, está claro que Domingo leva a palma. Se miramos o valor artístico constante, o servizo a unha arte depurado, Kraus é o mellor.

-O seu libro non é a típica hagiografía ao uso. ¿Que lle faltou a Kraus para ser perfecto

-Posiblemente unha cultura máis ampla, unha visión na que se puidesen abarcar distintas manifestacións. Faltaba en Kraus omnicomprensión cara a outros fenómenos igualmente valiosos, no canto e fóra del.

-Kraus lamentábase ás veces de que o público non era capaz de apreciar a súa arte. Agora, tal como están as cousas, teríao ata máis difícil, ¿non?
 
-Non o creo. Unha arte verdadeiro, auténtico, sen as andrómenas que estamos afeitos soportar ás veces, sempre sería ben recibido. O público aplaude moito a Domingo, pero tamén a Flórez.

-Os que non lle coñecían ben din que era frío, algo envarado en escena e o seu canto demasiado cerebral. Todo falso, ¿non

-Pois si, e iso explícao ben o cantante no libro. Opinaba que o cerebro é o que manda e sabe transformar as notas en emocións. Para cantar hai que estar lúcido, se non a voz non sae debidamente. Non hai que emocionarse de verdade, hai que representar esa emoción mediante o bo canto, rigoroso e preciso.

-O seu único alumno recoñecido foi un coruñés, Quique Paz, que, con todo, non chegou a facer carreira. A sombra de Kraus era demasiado alargada, ¿non podía permitirse que lle sucedese alguén capaz de igualalo?
 
-É moi difícil aseveralo. Quique Paz posuía unha gran voz de lírico-lixeiro, semellante á de Kraus nalgúns aspectos. Recibiu sabios ensinos do mestre. Pero creo que houbo un certo afastamento posterior. Paz decidiu deixar o que talvez fose unha brillante carreira; pero... quen o sabe.

-Na éra de Internet, os blogues, os foros e esas cousas, cada un pode escribir a súa propia crítica ao chegar a casa e colgala para que calquera a goce. ¿Democratizouse a crítica ou simplemente empobrecido? 

-Democratizouse e empobreceuse probablemente, aínda que non por esa razón, senón por outras que teñen máis que ver co saber, o rigor e a independencia.

-O escritor desexa ser querido, o mesmo que calquera artista. E o crítico musical, ¿a que aspira? 

-Debería aspirar a formar e informar seria e honradamente, con liberdade, desde o seu punto de vista, se é posible con fundamento. En todo caso, é un labor subxectivo. A obxectividade non existe. O lector debe logo, coa información e análise que se lle ofrece, sacar as súas propias conclusións e facer a súa crítica persoal, que pode coincidir ou non coa do articulista.
Arturo Reverter, crítico musical

«Unha arte verdadeiro, sen as andrómenas ás que estamos afeitos, sería ben recibido»
Confianza oline. Enlace a más información sobre el certificado © Copyright LA VOZ DE GALICIA S.A.
Polígono de Sabón, Arteixo, A Coruña (España)

Inscrita no Rexistro Mercantil da Coruña no Tomo 2438 do Arquivo, Sección Xeral, aos folios 91 e seguintes, folla C-2141. CIF: A-15000649.

miércoles, 23 de febrero de 2011

As sonoridades do jazz máis actual centran o ciclo da Barrié


La Voz de Galicia
Data de hoxe: Mércores 23 de febreiro de 2011

Lecer &Cultura

As sonoridades do jazz máis actual centran o ciclo da Barrié

No programa figuran actuacións dos fillos de Coltrane e Monk
Autor: Xesús Fraga
Localidade: redacción /a voz
Data: 23/2/2011
















O veterano ciclo dedicado ao jazz da Fundación Barrié -chega á súa edición 16-, despois de revisar en anos anteriores a historia do xénero, centra a súa proposta do 2011 nas sonoridades do panorama actual, nun percorrido polas distintas propostas da escena jazzística internacional. No entanto, no programa figuran apelidos ilustres que retrotraen ao oínte a épocas douradas da música norteamericana: Thelonious Monk, fillo do soado pianista do mesmo nome, e Ravi Coltrane, cuxos pais foron John e Alice, ofrecerán sendas actuacións na Coruña.

O ciclo ábrese o 2 de abril no Palacio da Ópera da Coruña, cun dos principais expoñentes do selo ECM, o saxofonista noruegués Jan Garbarek, quen estará acompañado, entre outros, polo percusionista indio Trilok Gurtu. O 5 actuará no Teatro Jofre de Ferrol o trío encabezado polo pianista Anthony Coleman, todo un nome nas propostas máis vangardistas e avanzadas do jazz. O ciclo continuará ao día seguinte no Teatro Salesianos de Vigo con outra aposta especial, o quinteto feminino Five Play de Sherrie Maricle.

A genealogía jazzística chegará o 9 de abril co programa Monk on Monk, no que o batería Thelonious Jr rende homenaxe ao seu pai, con quen chegou a tocar nos seus últimos anos de vida. Segundo sinalou o asesor do ciclo, Manel Mantiñán, Monk fillo tamén está vinculado á docencia musical a través dunha fundación que este ano celebra a súa 25.º aniversario. O 16, China Moses, filla de Dee Dee Bridgewater, unirá forzas con Raphael Lemonnier para interpretar no auditorio da fundación na Coruña un programa dedicado a Dinah Wáshington. Antes, o 13, tocará tamén no Salesianos de Vigo o quarteto do brasileiro Airto Moreira.

Ademais, Galicia tamén estará presente na programación a través do concerto que compartirán o saxofonista Scott Hamilton e o trío de músicos galegos formado por Alberto Conde, Kin García e Fernando Llorca. Actuarán no Salesianos de Vigo o día 19 de abril.

O ciclo finaliza con dous pesos pesados: o 28, o quarteto de Ravi Coltrane, no auditorio coruñés da fundación, e o 30, David Murray co cuarteto Black Saint no Teatro Principal de Santiago.
Confianza oline. Enlace a más información sobre el certificado © Copyright LA VOZ DE GALICIA S.A.
Polígono de Sabón, Arteixo, A Coruña (España)

Inscrita no Rexistro Mercantil da Coruña no Tomo 2438 do Arquivo, Sección Xeral, aos folios 91 e seguintes, folla C-2141. CIF: A-15000649.

martes, 22 de febrero de 2011

O Caxixi

O caxixi é un instrumento que chegou de agasallo este curso escolar ao CEIP de Viñas. É un instrumento que gusta moito a todos os alumnos/as e nos acompañamentos todos o queren tocar! así que haberá que ampliar caxixis de cara o próximo curso. Xa veremos xa veremos...

Deixamos por aquí unha pequena reseña:
É un instrumento de orixe africana, con forma de pequeno cesto de palla trenzada que pode ter varios tamaños e pode ser doble ou triple. Tócase axitando. No seu interior ten trozos de acrílico, arroz e semillas secas.



















Os nosos caxixis

Unha aperta!

O.

Un novo martes con EI 3

Hoxe pasou a clase de música voando! Cando o pasamos ben, disfrutamos e aprendemos...o tempo voa! Os cativos de 3 anos hoxe tiveron a oportunidade de tocar o carillón,  e saben improvisar fantásticamente ben! Todos disfrutaron e sobre todo, todos e cada un deles tocou a seu carillón con gran agarimo, por iso soaba tan ben...

 Laura, Noelia e Bassine encantadas co carillón

 Miguel moi concentrado

 Hugo facendo a súa improvisación

 Awa deleitándonos co seu carillón

 Karla moi concentrada

 Ángela probando probando

 Cecilia posando e tocando

 Bassine descubrindo a súa musicalidade

 Noelia encantada co carillón de cores

 Laura fascinada polo son do carillón...

 Fran e Lucía compartindo a ledicia de improvisar

 Miguel, Hugo, Awa e Karla nunha interpretación conxunta

 E xa tocou deixar descansando aos carillóns despois de tanta creación

Unha aperta!

O.

Diego el Cigala actuará na Coruña coas súas versións de tangos

La Voz de Galicia
Data de hoxe: Martes 22 de febreiro de 2011

Lecer &Cultura

MÚSICA 

Diego el Cigala actuará na Coruña coas súas versións de tangos

O artista ten unha única cita prevista para Galicia, será o 27 de maio no Coliseo, cun repertorio que seguirá a lista de cancións do seu último disco
Autor: redacción / a voz
Data 22/2/2011

O ano pasado, Diego el Cigala entrou no Teatro Gran Rex de Buenos Aires para gravar un disco co que dar a súa versión dos tangos. O concerto resolveuse con éxito e agora este intérprete exponse repetilo en escenarios españois e de Hispanoamérica.

El Cigala ten unha única cita prevista para Galicia, será o 27 de maio no Coliseo da Coruña, cun repertorio que en gran medida seguirá a lista de cancións do seu último disco, Lagostino & Tango, no que pasaba revista a tangos tan coñecidos como Tomo e obrigo ou se revisaba cancións nos límites do xénero como O día que me queiras ou Alfonsina e o mar. A xira tanguera comeza estes días en Zaragoza, Logroño e Barcelona para, en marzo, viaxar a Colombia, Ecuador, Costa Rica, Chile e Arxentina. Tras esta primeira viaxe a Hispanoamérica, o cantante volverá á Península para os seus concertos na Coruña, Asturias e Portugal. O remate da xira está previsto que percorra varias cidades norteamericanas e mexicanas. A final de ano, o periplo do Lagostino desprazarase a países do norte de Europa.

Confianza oline. Enlace a más información sobre el certificado © Copyright LA VOZ DE GALICIA S.A.
Polígono de Sabón, Arteixo, A Coruña (España)

Inscrita no Rexistro Mercantil da Coruña no Tomo 2438 do Arquivo, Sección Xeral, aos folios 91 e seguintes, folla C-2141. CIF: A-15000649.

lunes, 21 de febrero de 2011

Unha nova semana

Xa estamos nun novo luns. Esta semana, no 3º Ciclo, traballaremos con esta música que todos recoñecedes cando a escoitades nunha primeira toma, "Érase una vez el hombre", decides todos.  A peza en cuestión pertence a Beethoven (Septet in Eb, Op. 20 - III. Tempo di menuetto). Pois sí, é a BSO desa famosa, divertida e interesante serie coa que tanto se aprende, e aprendimos os que agora somos adultos. Así é a música, unha gran acompañante de películas, debuxos animados, anuncios publicitarios... É así de grande, capaz de perdurar no tempo e nos corazóns.

Pois ben, esta semana traballamos con esta peza para distinguir as súas partes e hoxe, o grupo de 5ºB  o fixo moi ben. Ademáis toda a clase disfrutou coa audición e o posterior acompañamento que fixemos cos shakers e ovos na Parte A.

Unha aperta!

O.

Nomean a Agustín González Acilu doutor honoris causa pola UPNA


La Voz de Galicia
Data de hoxe: Luns 21 de febreiro de 2011

Lecer &Cultura

Recoñecemento 

Nomean a Agustín González Acilu doutor honoris causa pola UPNA

O compositor navarro xa ten no seu haber galardóns como o Premio Nacional de Música ou a Medalla de Ouro do Real Conservatorio Superior de Música de Madrid.
Autor: EFE
Data 21/2/2011
Hora: 14:13 h
O compositor navarro Agustín González Acilu foi nomeado hoxe doutor honoris causa pola Universidade Pública de Navarra (UPNA), que recoñeceu «os seus méritos relevantes no campo das Artes».

O acordo foi adoptado por unanimidade a proposta do reitor, Julio Lafuente, segundo informou nun comunicado o centro académico, que celebrará o acto de investidura o próximo 8 de abril, Día da Universidade.

Agustín González Acilu, membro da denominada Xeración do 51, é considerado como un dos principais renovadores da música española dos anos sesenta do pasado século XX, destaca a Universidade na súa nota.

Nacido en Alsasua (Navarra) en 1929, González Acilu iniciou os seus estudos musicais nesta localidade xunto a Luis Taberna, pero pronto se trasladou a Pamplona, onde o compositor Fernando Remacha, entón director do Conservatorio Pablo Sarasate, recoñeceu as súas habilidades e brindoulle o seu apoio.

Posteriormente, viaxou a Madrid para proseguir a súa formación académica no Real Conservatorio Superior de Música, e máis tarde residiu en París, Venecia, Roma e Darmstadt (Alemaña).

A súa carreira foi recoñecida con galardóns como o Premio Nacional de Música en dúas ocasións (1971 e 1998), a Medalla de Ouro do Real Conservatorio Superior de Música de Madrid (2009) e o Premio Príncipe de Viana da Cultura 2009.

Agustín González Acilu é o noveno doutor honoris causa nomeado pola Universidade Pública de Navarra, despois de Manuel Losada Villasante (1997), Ángel G. Jordán Goñi (2000), Joseph D. Novak (2001), Enrique Sánchez-Monxe e Perallada (2004), Rafael Moneo Vallés (2007), Pedro Miguel Etxenike (2008), Richard Serra (2009) e Montxo Armendáriz (2010).
Confianza oline. Enlace a más información sobre el certificado © Copyright LA VOZ DE GALICIA S.A.
Polígono de Sabón, Arteixo, A Coruña (España)

Inscrita no Rexistro Mercantil da Coruña no Tomo 2438 do Arquivo, Sección Xeral, aos folios 91 e seguintes, folla C-2141. CIF: A-15000649.

jueves, 17 de febrero de 2011

Georges Prêtre: «O talento na dirección é un don, o oficio pode aprenderse»


La Voz de Galicia
Data de hoxe: Xoves 17 de febreiro de 2011

Lecer &Cultura

ORQUESTRA 
Georges Prêtre: «O talento na dirección é un don, o oficio pode aprenderse»
Unha das últimas batutas lendarias abre o sábado o Galicia Classics
Autor: Cristóbal Maneiro
Localidade: Vigo
Data: 17/2/2011
 
«Levo 44 anos dirixindo en Viena e alí xa me consideran un pouco vienés»

Despois de ser o mestre predilecto da soprano Maria Calas e do compositor Francisc Poulenc, quen lle confiou a estrea da voz humana, Georges Prêtre (Waziers, Francia, 1924) alcanzou unha popularidade inesperada nestes últimos tempos ao dirixir dous dos máis recentes concertos de Ano Novo coa Filarmónica de Viena, unha orquestra coa que colaborou asiduamente durante máis de corenta anos. Na súa primeira visita a Galicia, este ex director da Ópera de París acode coa Filarmónica da Scala de Milán para ofrecer o vindeiro sábado, en Vigo (Centro Cultural Caixanova, 20.30 horas), o concerto inaugural do Galicia Classics 2011. As entradas esgotáronse hai días.

-Despois de moitos anos atopándose no top das mellores batutas, resulta que se fixo autenticamente popular nestes últimos anos, ao dirixir dous dos últimos concertos de Ano Novo. ¿Como viviu esta celebridade inesperada? 

-A miña carreira levoume por todo o mundo, pero é certo que dirixir o concerto de Ano Novo en Viena ten moito impacto mediático, vese en todas partes. Son o único director francés que o fixo e levo xa 44 anos dirixindo en Viena. Fun director principal da Sinfónica de Viena e dirixo a miúdo á Filarmónica tamén, polo que eles me consideran xa un pouco vienés, coñezo a súa música. Fun moi feliz facéndoo.

-Pasou por ser o director favorito de Francisc Poulenc e de Maria Calas. ¿Que cre que o compositor e a soprano atoparon en vostede? 

-Creo que había confianza. No primeiro encontro que tiven con Poulenc para A voz humana mirámonos aos ollos e non chegamos nin sequera a falar de música, pero unha corrente pasou entre nós. Con Maria Calas, o mesmo. A ela gustáballe París e quería gravar coa mesma casa discográfica para a que eu traballaba entón. E sempre mantiña o contacto cos ollos. É turbador, pero é así; deseguido pasou a corrente.

-¿Como era realmente Maria Calas?
 
-No plano profesional, unha gran artista, coa maiúscula. Entendíao todo. Ela non vía moi ben de lonxe e recordo que na Ópera de París, onde fixemos xuntos Norma, estaba a uns vinte e cinco metros de min. Con todo, cando eu repetía a miña frase musical, ela chegaba comigo. Entendíao todo. Na vida privada eramos íntimos. Viña a miúdo á miña casa. Era unha persoa moi sinxela. Algúns xornalistas creáronlle unha mala reputación dicindo que tiña mal carácter pero non é certo, era amable e humana.

-¿Cambiou moito o mundo da lírica desde os seus inicios na Ópera de Marsella?
 
-Si, fun moi feliz nesa época porque había moitas compañías de ópera. Amo á mocidade pero, desgraciadamente, os mozos directores de hoxe non teñen moitas oportunidades. O talento de director non se aprende, é un don. O oficio, con todo, si. Nós tiñamos a sorte de poder facer moito repertorio. Naquela época tocabamos moitísimas obras, aprendiamos o oficio. Todos empezamos actuando nos escenarios de provincias. Agora os teatros cambiaron, fanse poucas producións. Un director dirixe sete veces o mesmo e termina por non ter moito repertorio. Non é a súa culpa, pero é unha mágoa para os eles. A estes directores faltaralles sempre, témome, o oficio.

«Dicían que tiña mal carácter, pero non é certo: Maria Calas era amable e humana»
Confianza oline. Enlace a más información sobre el certificado © Copyright LA VOZ DE GALICIA S.A.
Polígono de Sabón, Arteixo, A Coruña (España)

Inscrita no Rexistro Mercantil da Coruña no Tomo 2438 do Arquivo, Sección Xeral, aos folios 91 e seguintes, folla C-2141. CIF: A-15000649.

«Alborada do Brasil», de Carlos Núñez, premio da crítica en Alemaña


La Voz de Galicia
Data de hoxe: Xoves 17 de febreiro de 2011

Lecer &Cultura

RECOÑECEMENTO 

«Alborada do Brasil», de Carlos Núñez, premio da crítica en Alemaña

O galardón premia algúns dos traballos musicais de gran calidade publicados no primeiro cuadrimestre do ano, no que foi incluído o traballo de Núñez.
Autor: redacción / a voz
Data 17/2/2011
 
 
O músico galego Carlos Núñez acaba de finalizar unha xira por Alemaña e Suíza que lle levou a dar trinta concertos nos que presentou o seu último álbum, Alborada do Brasil. A música do gaiteiro non só cativou en directo, senón tamén en disco, xa que o seu cedé foi distinguido co Premio da Crítica alemá, que o cualificou de «obra artística excepcional». O galardón premia algúns dos traballos musicais de gran calidade publicados no primeiro cuadrimestre do ano, no que foi incluído o traballo de Núñez.

Alborada do Brasil terá continuidade nun novo proxecto, o documental O Soño do Brasil, que se estrea dentro dun mes, e que supuxo catro anos de traballo. Ademais, segundo informou o representante de Núñez, pouco despois darase a coñecer a música que gravou para o Grupo Corpo, un dos mellores ballets contemporáneos de América Latina, e que dedicou o seu espectáculo ás cantigas de Martín Codax.
Confianza oline. Enlace a más información sobre el certificado © Copyright LA VOZ DE GALICIA S.A.
Polígono de Sabón, Arteixo, A Coruña (España)

Inscrita no Rexistro Mercantil da Coruña no Tomo 2438 do Arquivo, Sección Xeral, aos folios 91 e seguintes, folla C-2141. CIF: A-15000649.

O noso xilófono. EI 4 e 5

Estreamos o novo material de Galinova. A ver que vos parece o noso xilófono de cores (agasallo de Nadal) e os nosos xilófonos en papel. A ver si os diferenciades... ejemmm...

 A nosa obriña de arte

Un dos nosos agasallos

Unha aperta,

O.


4º Curso

E cando se traballa con gusto... hai que presumir de traballo! Aquí temos aos alumnos e alumnas de 4º Curso ensaiando coa frauta. Sempre tentamos dedicarlle o seu tempo dentro da clase, pero é preciso lembrar que sen o estudo diario na casa... a frauta non soa por casualidade. Tamén traballamos con fichas que sempre nos axudan a afianzar os conceptos.

 Miguel, Jaime e Alex

 Mandiara e Paula

 Ismael traballando a liña e o espazo,
pequenos esquemas rítmicos e as figuras

Miguel moi concentrado



Bo traballo, rapaces.

Unha aperta,

O.

martes, 15 de febrero de 2011

La máquina de escribir

Os nosos alumnos non son da era da máquina de escribir, pero moitos saben dela e do son que produce ao escribir. Así que esta semana estamos traballando no 3º Ciclo con este temazo:  La máquina de escribir, do compositor Leroy Anderson. Por certo, está tendo unha acollida boísima e todos están disfrutando. Estou encantada co resultado!

Leroy Anderson


Unha Aperta,

O.

Cancións

As cancións son esa ferramente imprescindible para vivir e sentir a música. Aquí van algunhas das que aprenderemos...

Título: El grillito cri cri cri 
Canta: Rosa León
Ciclo: Infantil



Título: La mona Jacinta
Canta: Rosa León
Ciclo: 1º Ciclo



Título: Canción de la vacuna
Canta: Rosa León
Ciclo: Infantil



Título: A mi burro
Canta: Rosa León
Ciclo: Infantil y 1º Ciclo



Título: Hombre pequeñito
Canta: Rosa León (poema de Alfonsina Storni)
Ciclo: 2º Ciclo


H o m b r e  P e q u e ñ i t o

Hombre pequeñito, hombre pequeñito,
suelta a tu canario que quiere volar.
Yo soy el canario, hombre pequeñito,
déjame saltar.

Estuve en tu jaula, hombre pequeñito,
hombre pequeñito qué jaula me das.
Digo pequeñito porque no me entiendes,
ni me entenderás.

Tampoco te entiendo, pero mientras tanto,
ábreme la jaula que quiero escapar.
Hombre pequeñito, te amé media hora,
no me pidas más.



E seguimos investigando!!

Unha aperta,

O.

lunes, 14 de febrero de 2011

De Malpica á corte do tsar


La Voz de Galicia
Data de hoxe: Luns 14 de febreiro de 2011

Lecer &Cultura

música 

De Malpica á corte do tsar

Un libro recorda ao tenor Ignacio Varela, que triunfou ante Nicolás II
Autor: CÉSAR WONENBURGER
Data 14/2/2011
 
En 1894 un tenor galego actuou nas celebracións pola coroación do último dos tsares, Nicolás II de Rusia. Coa súa esposa, a tamén cantante Bibiana Pérez, viaxou ata San Petersburgo para interpretar Os pescadores de perlas, a ópera de Georges Bizet, no Teatro Imperial. Ao termo da función, en testemuño de gratitude, o monarca ruso obsequiou á parella un broche de brillantes cunha esmeralda tallada no centro. E iso que Varela tivo que cantar boa parte da obra sentado nunha cadeira porque durante a súa estancia na cidade padeceu as incómodas consecuencias dunhas febres reumáticas contraídas noutra época.

Ao ano seguinte, Varela volvería facer historia para o canto galego ao estrear na Scala de Milán un título hoxe moi pouco coñecido de Camille Saint-Säens, a ópera HENRIQUE VIII. E aínda actuou alí outra vez en 1896, xunto á tamén soprano española Conchita Bordalba, para abordar o papel protagonista da condenación de Fausto de Berlioz. Nos seus anos de gloria, o artista presentouse en Roma coa Traviata, á beira dunha das figuras da época, a soprano Gemma Bellincioni, e en 1898 debutou no Teatro Real madrileño con dúas obras, A sonámbula de Bellini e Dinorah de Meyerbeer.

O crítico Joaquín Martín de Sagarmínaga foi agora o encargado de recuperar a figura deste tenor nacido en 1864 en Malpica, desde onde emigrou a Cuba para logo reemprender o regreso á súa terra e establecerse finalmente na Coruña ata o seu falecemento, en xullo de 1923. Nin no seu pobo natal nin na cidade que o acolleu quedan hoxe recordos, nin sequera unha rúa ou unha placa conmemorativa, do tenor que chegou a cantar o Lohengrin wagneriano e compartiu amizade e repertorio con Julián Gayarre, o lendario cantante navarro.

«Mitos e susurros»
Sagarmínaga acaba de publicar Mitos e susurros (Zumaque), un título suxestivo que xoga co da soada película de Ingmar Bergman, e no que repasa a historia de cincuenta anos de lírica en España. Dividida en 51 capítulos, a obra repasa as traxectorias de moitos artistas españois hoxe esquecidos.

Na descrición dedicada a Ignacio Varela, Sagarmínaga resalta entre as súas mellores virtudes «o seu timbre sonoro e agradable». E apunta: «É obvio que tamén posuía unha boa escola de canto [aínda que ao redor de 1880 iso non era infrecuente], pero non é menos certo que as súas interpretacións incorrían ás veces en excesos, provocados polo ímpeto e a vehemencia que a miúdo malgastaba nas mesmas». «Como bo tenor da súa época, na que tivo unha dura competencia, sabía dar colorido ás frases amparándose nun excelente material de orixe». Todo isto baseado en xuízos da época, xa que non se conservan gravacións de Ignacio Varela, cuxo repertorio abarcou numerosos títulos, como L?elisir d?amore, Lucia dei Lammermoor, Ernani, Mefistófeles, A Gioconda, ou Fausto, unha das óperas que cantou no Teatro Rosalía coruñés.

Á súa volta de Cuba, Ignacio Varela, fillo dunha modesta familia de pescadores da Costa da Morte, casou coa soprano Bibiana Pérez. Cando el se retirou, en 1901, ambos fundaron na Coruña unha soada academia de canto pola que pasaron algunhas intérpretes ilustres, como Lola Rodríguez de Aragón, futura mestra e mentora de Teresa Berganza, ou María Luisa Nache, a soprano coruñesa que chegou a interpretar Medea de Cherubini na Scala milanesa xunto a Maria Calas, e dirixida por Leonard Bernstein.
Confianza oline. Enlace a más información sobre el certificado © Copyright LA VOZ DE GALICIA S.A.
Polígono de Sabón, Arteixo, A Coruña (España)

Inscrita no Rexistro Mercantil da Coruña no Tomo 2438 do Arquivo, Sección Xeral, aos folios 91 e seguintes, folla C-2141. CIF: A-15000649.