jueves, 24 de febrero de 2011

«En termos artísticos, Kraus é mellor que Domingo»

La Voz de Galicia
Data de hoxe: Xoves 24 de febreiro de 2011

Lecer &Cultura

Arturo Reverter, crítico musical 

«En termos artísticos, Kraus é mellor que Domingo»

O autor compostelán presenta hoxe o seu libro sobre o gran tenor español
Autor: César Wonenburger
Localidade: A Coruña
Data 24/2/2011

Arturo Reverter (Santiago de Compostela, 1941), unha das voces máis respectadas da crítica musical española pola súa independencia, coñecemento e rigor, presenta hoxe na Coruña (Librería Arenas, 20.30 horas) a súa última obra, un libro dedicado ao tenor dos seus amores. O responsable do programa Ars canendi, de RNE, ofrece en Alfredo Kraus, unha concepción do canto (Alianza Editorial) unha reveladora análise sobre a carreira e os medios do cantante que mantivo coa cidade herculina unha estreita relación artística desde o seu debut, en 1956, con Dona Francisquita na praza de María Pita.

-Define vostede a Kraus como un francotirador, un rupturista, un valente... ¿Que é o que desexaba cambiar na ópera?
 
-Era un rupturista, que soubo sintetizar no seu estilo as regras áureas do bel canto clásico coas modernas técnicas de emisión e expresión. O que desexaba é ditar unhas normas de estudo, de seriedade, de profesionalidade, de rigor.

-Vostede parece telo claro, entre Kraus e Domingo o tenor español máis importante da segunda metade do século XX foi o primeiro, ¿non?
 
-Depende do que se considere importante. Se nos atemos a valor mediático, repertorio, multiplicidad de funcións, cuestións extramusicales, está claro que Domingo leva a palma. Se miramos o valor artístico constante, o servizo a unha arte depurado, Kraus é o mellor.

-O seu libro non é a típica hagiografía ao uso. ¿Que lle faltou a Kraus para ser perfecto

-Posiblemente unha cultura máis ampla, unha visión na que se puidesen abarcar distintas manifestacións. Faltaba en Kraus omnicomprensión cara a outros fenómenos igualmente valiosos, no canto e fóra del.

-Kraus lamentábase ás veces de que o público non era capaz de apreciar a súa arte. Agora, tal como están as cousas, teríao ata máis difícil, ¿non?
 
-Non o creo. Unha arte verdadeiro, auténtico, sen as andrómenas que estamos afeitos soportar ás veces, sempre sería ben recibido. O público aplaude moito a Domingo, pero tamén a Flórez.

-Os que non lle coñecían ben din que era frío, algo envarado en escena e o seu canto demasiado cerebral. Todo falso, ¿non

-Pois si, e iso explícao ben o cantante no libro. Opinaba que o cerebro é o que manda e sabe transformar as notas en emocións. Para cantar hai que estar lúcido, se non a voz non sae debidamente. Non hai que emocionarse de verdade, hai que representar esa emoción mediante o bo canto, rigoroso e preciso.

-O seu único alumno recoñecido foi un coruñés, Quique Paz, que, con todo, non chegou a facer carreira. A sombra de Kraus era demasiado alargada, ¿non podía permitirse que lle sucedese alguén capaz de igualalo?
 
-É moi difícil aseveralo. Quique Paz posuía unha gran voz de lírico-lixeiro, semellante á de Kraus nalgúns aspectos. Recibiu sabios ensinos do mestre. Pero creo que houbo un certo afastamento posterior. Paz decidiu deixar o que talvez fose unha brillante carreira; pero... quen o sabe.

-Na éra de Internet, os blogues, os foros e esas cousas, cada un pode escribir a súa propia crítica ao chegar a casa e colgala para que calquera a goce. ¿Democratizouse a crítica ou simplemente empobrecido? 

-Democratizouse e empobreceuse probablemente, aínda que non por esa razón, senón por outras que teñen máis que ver co saber, o rigor e a independencia.

-O escritor desexa ser querido, o mesmo que calquera artista. E o crítico musical, ¿a que aspira? 

-Debería aspirar a formar e informar seria e honradamente, con liberdade, desde o seu punto de vista, se é posible con fundamento. En todo caso, é un labor subxectivo. A obxectividade non existe. O lector debe logo, coa información e análise que se lle ofrece, sacar as súas propias conclusións e facer a súa crítica persoal, que pode coincidir ou non coa do articulista.
Arturo Reverter, crítico musical

«Unha arte verdadeiro, sen as andrómenas ás que estamos afeitos, sería ben recibido»
Confianza oline. Enlace a más información sobre el certificado © Copyright LA VOZ DE GALICIA S.A.
Polígono de Sabón, Arteixo, A Coruña (España)

Inscrita no Rexistro Mercantil da Coruña no Tomo 2438 do Arquivo, Sección Xeral, aos folios 91 e seguintes, folla C-2141. CIF: A-15000649.

No hay comentarios: