Lecer &Cultura
MÚSICA
Música contemporánea: moito talento inaudito
Galicia vive un momento de esplendor na composición, pero non acaba de normalizar a relación co público
- Autor: Camilo Franco
- Localidade: redacción / a voz
- Data: 10/4/2011
As voces coinciden desde ámbitos diferentes, a música contemporánea en Galicia goza dunha saúde artística excelente: moitos autores, moitos estilos, moita evolución. Pero os escenarios están lonxe e, aínda que os autores comezan a ser estreados, o público segue alleo a un xénero que renega da súa imaxe de minorías aínda que non de ser música culta.
As dúas unanimidades que teñen os compositores en Galicia cando se fala de contemporánea son a indubidable calidade do que se está facendo e a falta de repercusión que esa calidade está a ter entre o público. Neste sentido, Margarita Viso, presidenta da Asociación Galega de Compositores, colectivo que ten ao redor de trinta asociados, considera que a suma da educación musical máis a creación de orquestras e auditorios durante os últimos 20 anos deron como resultado «un número notable de compositores novos moi cualificados».
Pero Viso e os compositores entenden que a vida musical «non está normalizada» e indica que a «existencia dá asociación é unha proba de que non se normalizou a situación e de que a asociación é necesaria para dar a coñecer aos compositores». Sinala, por exemplo, que a oferta de concertos e espectáculos «non está regulada en absoluto». Explica Viso que «non reino de taifas que é cada festival, cada orquestra, e ao abeiro dous cartos públicos, colócanse non seu staff persoas de, digamos, recoñecido prestixio, a quen se lles confía a xestión dous cartos co fin de organizar concertos e eventos musicais sen obrigación de render contas dá súa xestión ante ninguén». Esta situación coloca aos compositores na dependencia «do criterio persoal do persoeiro» e responde «unicamente aos gustos particulares».
Para Margarita Viso, o que piden e necesitan os compositores é bastante simple: «Chegar ao público, ter a oportunidade de mostrar as obras en concerto diante do, e recibir do público a súa aprobación, indiferenza ou directa reprobación».
De lado dos intérpretes tamén hai casos en Galicia do interese pola música contemporánea propia. Entre eles, o Taller Atlántico Contemporáneo, que iniciou un programa que incorpora pezas de autores galegos ao seu repertorio.
Diego García dirixe o TAC e explica que, se se fixo «un ciclo de compositores galegos, foi porque se viu unha necesidade nese sentido». A realización do ciclo permitiu descubrir «unha música totalmente esquecida con obras de gran calidade». Explica García que os compositores galegos «están movéndose fóra e conseguindo algunhas oportunidades». Explica que, ademais dos concertos, «sería necesario que as partituras estivesen publicadas». «Nós para ou ciclo tivemos que ir pedindo as partituras aos propios autores e isto dificulta que outros intérpretes poidan chegar a esas pezas», di. Para García, o momento artístico «é moi bo e só hai que ter iniciativas que poñan en contacto aos espectadores cos autores». Entende que se foi reducindo a distancia «e que vos espectadores agora son menos reticentes a enfrontarse a este tipo de música; hai máis curiosidade por ela».
No hay comentarios:
Publicar un comentario